top of page

איך לשרוד בידוד זוגי?

עודכן: 8 ביולי 2020

ראיתם טלוויזיה, קראתם את החדשות, והבנתם שלהיות ביחד בבידוד, זו משימה מורכבת. נוסיף את הלחץ להתפרצות מחלה שעלולה להיות מסכנת חיים, והשהות ביחד יכולה להפוך מלחיצה אף יותר.

למרבה המזל, ישנן כמה דרכים לעזור זה לזו לעבור את הבידוד, מלבד טיפול זוגי אונליין.


להלן מה שתוכלו לעשות בכדי להבטיח שהיחסים ביניכם שורדים בחדר קטן (או גדול) יחד:


עזרו זה לזה להתמודד עם רכבת ההרים הרגשית

בידוד עשוי לעורר מנעד שלם של רגשות: מפחד לכעס, תסכול, חוסר-אונים, ואולי אף רוח שטות. הרגשות הללו יגיעו בגלים. יתכן ותמצאו את עצמכם צוחקים דקה אחת ובוכים רק זמן קצר אחר כך. וכמובן, סביר להניח שתשתעממו ותהפכו מתוסכלים בין לבין (כמה נטפליקס באמת אפשר כבר לראות). חשוב להגיד, כל זה תקין כאשר מתמודדים עם מצב כה מלחיץ ולא מוכר כמו בידוד. לא ידוע למה לצפות, מה עלול לקרות או אפילו מתי תוכלו לצאת (נקווה שלא נגיע לשם). עזרו לבן או בת הזוג בעיבוד הרגשות הללו. במקום ״אין מה לפחד״, אפשר לומר ״אני יודע שזה מצב מפחיד״. הידיעה שאתם מקשיבים, שאתם שם עבור בן או בת הזוג, יכולה לספק תחושת הקלה גדולה לבן או בת הזוג. אמפתיה היא המפתח.


התמקדו בלהיות נחמדים אחד לשנייה

כל סיטואציה מלחיצה יכולה לגרום לכם להתעצבן מעט ולהפוך כועסים על בן או בת הזוג. אך בעוד שבנסיבות רגילות, תוכלו להתרחק ולעשות הפסקה. ברור שכעת לא ניתן לעשות זאת. הפכו זאת למטרה שלכם - להיות נחמדים אחד לשנייה, לבחור על מה אתם רבים או מעירים ועל מה לא (Pick your Fights), ומצאו בכם את הסליחה עבור בן או בת הזוג, במידה והם מכעיסים אתכם.

קחו בחשבון שלמרות שאין הרבה דברים שאתה יכול לשלוט עליהם בבידוד, אתם יכולים לשלוט בדרך שבה אתם מתייחסים זה לזו. אז עשו זאת למטרה להישאר אדיבים ומכבדים למרות תחושת לחץ.


תרגול כישורי התמודדות

כשאנחנו בבידוד, אין גישה לרבים מכישורי ההתמודדות שסביר להניח שהיינו רגילים אליהם בניהול מצוקה - כמו להסתובב בשכונה או לצאת לנסיעה להאזנה למוזיקה. כתוצאה מכך, יתכן ותחוו חוסר אונים כשמדובר בניהול מצב הרוח שלכם.

למרבה המזל, יש כמה אסטרטגיות התמודדות פשוטות שאליהן ניתן לפנות גם בזמן בידוד. מדיטציה, מיינדפולנס, יוגה, תרגילי נשימה, רישום, האזנה למוזיקה, קריאת ספר או סתם צעדה בחדר עשויים להפחית את הלחץ ולעזור לך להרגיש טוב יותר.


הזדמנות להתקרב

בשלב מוקדם במערכת היחסים שלכם, רוב הסיכויים שלהיות נעולים בחדר פרטי, היה חלום שהתגשם. כיום, ייתכן שכבר אין לכם רצון להיות בלתי נפרדים מבן או בת הזוג, אך בכל זאת, ניתן לראות את הבידוד כהזדמנות להתקרב.

אולי לא תרגישו כל כך רומנטיים כשאתם מאחורי דלת שנועדה להגן מפני מחלה שעלולה להיות קטלנית, אך למרות זאת, תוכלו לנצל את הזמן שיש לכם יחד בכדי לדבר, לחזור להכיר אחד את השני ברמה עמוקה, ולבלות יחד זמן איכות.


סיפור לנכדים (או לילדים)

אחת הדרכים הטובות ביותר לעבור מצב מלחיץ היא לדמיין את עצמכם מדברים על זה בעתיד, בעוד שנה אחת או אפילו חמש שנים. זה יכול לעזור לכם להסתכל על ההווה בפרספקטיבה מעט שונה.

כמובן שכרגע הבידוד ירגיש מלחיץ - והזמן עשוי להרגיש כאילו הוא עומד בשקט. אבל דמיינו את הסיפור שעוד תספרו, על הסיטואציות המוזרות או מצחיקות שנקלתם בהן. שוחחו עם בן או בת הזוג על האופן בו הם רואים את עצמם חולקים את הסיפור. יחד תוכלו לבנות חוזק נפשי כשאתם נלחמים במצבי לחץ זה יחד.



אני מזמין אתכם ואתכן לעקוב אחרי תכנים נוספים בפייסבוק וליצור קשר לכל שאלה בתחתית הדף.

bottom of page