top of page

איך לדעת שהוא אוהב?

עודכן: 8 ביולי 2020

יוסי (שם בדוי) יושב בחדר מול המסך, לוגם כוס קפה ונאנח. זו פגישה פרטנית, כלומר בלי זוגתו, אך הקונטקסט הוא של הטיפול הזוגי. ״איך אני בכלל יכול לדעת שהיא אוהבת אותי?״ שאל יוסי וחזר להיאנח.

את השאלה הזו: ״איך לדעת אם היא אוהבת אותי? או איך אפשר לדעת אם מישהו אוהב אותך?״ שמעתי אינספור פעמים. אם תחפשו בגוגל תשובה תקבלו קרוב לחצי מיליון ניסיונות לענות על השאלה הזו. אבל אני רוצה להציע זווית קצת שונה.


בואו נתחיל בלהבין למה אתם מתכוונים כשאתם אומרים ״אהבה״. חלק מהאנשים מתכוונים למישהו (או מישהי) שיכיל אותם, יבין אותם, ירצה לבלות איתם זמן וירצה בקירבתם הרגשית והפיזית. אחרים מחפשים חבר קרוב לחלוק איתו את תלאות היום, וסוג שלישי יחפש מישהו שיספק את כל הצרכים שלהם.


הבעיה בלענות על השאלה הזו היא שאין תשובה אחת. ולכן השאלה שיש לשאול במקומה היא:


מה אני מחפש.ת באהבה?

כשהפוקוס עובר לשאלה הזו מתרחשים שני דברים חשובים. הראשון הוא שאתם הופכים להיות אקטיבים ולא פסיבים. כלומר, אתם עסוקים ברצונות שלכם ולא בלא-ידוע של הרצונות והמחשבות של הצד האחר. הדבר השני שמתרחש, הוא שאתם מתחילים תהליך חשוב שילווה אתכם לאורך תקופה ארוכה והוא בירור צרכים רגשי.


מה זה בירור צרכים רגשי?

אני שמח ששאלתם.

זה תהליך שזוגות עוברים בטיפול זוגי, וחשוב, לדעתי, שאנשים בכלל ישקיעו בו זמן ומחשבה. אנחנו מתנהלים ביום-יום שלנו באופן די אוטומטי. מישהו אומר משהו ואנחנו שמחים, אחר אומר משהו ואנחנו מתבאסים. ההבנה העמוקה שלנו את התליכים הרגשיים שאנחנו עוברים גורמת לנו להפוך להיות ברורים יותר לגבי מה אנחנו מחפשים ממערכות יחסים אחרות. אנחנו הופכים רגועים יותר ובטוחים יותר בעצמנו.



איך לדעת שהוא אוהב
לקחת דף נייר נקי ולנסות לנסח את השאלה הזו ב-3 דרכים שונות


לא שכחנו מיוסי

בואו נחזור רגע ליוסי. כשהוא שואל ״איך אני בכלל יכול לדעת שהיא אוהבת אותי? הוא שואל אותי אם הוא ראוי לאהבה? או שאולי הוא שואל האם היא מקבלת אותו כמו שהוא? אולי בכלל הוא חושב על יחסי מין? אין לי דרך לדעת מלבד לעבור עם יוסי תהליך של בירור צרכים רגשי. לאחר התהליך, התבהר ליוסי ולי שהוא מרגיש נזנח על-ידי זוגתו מאז שהיא החלה עבודה חדשה (לפני עשור). עבורו, מערך התפקידים בזוגיות השתנה לחלוטין והוא חש מבולבל. את התובנות הללו אנחנו יכולים לקחת חזרה למפגש הזוגי ולברר כיצד מתמודדים עימן.


התשובות והתובנות שאנחנו מקבלים לאורך החיים, המפגשים שלנו עם החיים והטיפול עצמו, תלויות בצורה ניכרת בשאלות שאנחנו שואלים את עצמנו. אם שאלה מסוימת גורמת לכם יסורים, אובדן בטחון עצמי או חרדה, השלב הראשון יהיה להתקלח, לנקות את הראש, לקחת דף נייר נקי ולנסות לנסח את השאלה הזו ב-3 דרכים שונות. אתם כמובן מוזמנים להגיע לטיפול ולהיעזר באיש מקצוע בהבהרת השאלה.


אני מזמין אתכם ואתכן לעקוב אחרי תכנים נוספים בפייסבוק וליצור קשר לכל שאלה בתחתית הדף.

bottom of page