top of page

למה גברים ונשים בוגדים?

עודכן: 19 במאי 2021

מכון גיאוקרטוגרפיה טוען ש-85% מבין הישראלים שאינם חרדים והנשואים חמש שנים ומעלה, בגדו, בוגדים או לא פוסלים אפשרות שיבגדו בבני זוגם בעתיד

בגידה היא עניין מורכב שמטלטל את המערכת הזוגית. לא עובר שבוע בלי שאני מקבל שאלה כמו, למה נשים בוגדות או למה גברים בוגדים, מה ההבדל בין בגידה רגשית לפיזית ואיך להתגבר על בגידה?


מחקר חדש של Journal of Sex Reserach מאבחן 7 סיבות עיקריות לבגידה בבן או בת זוג, לאחר שנשאלו קרוב ל-500 בני אדם.


אז מה גילה המחקר?


1. אהבה היא עניין מסובך

מסתבר שאנשים פונים לזרועותיו של אחר או זרועותיה של אחרת כאשר הם כבר לא מאוהבים או אוהבים את בני זוגם כפי שהיה בעבר. ההגדרה של אהבה היא עניין מורכב, אך באופן כללי חוקרים הצליחו לזהות אותות חשמליים באיזור במוח שנקרא VTA אצל אנשים מאוהבים, ואותות נוספים מסביב איזור זה באנשים אוהבים הנמצאים במערכות יחסים ארוכות. המעבר בין שני המצבים הללו עשוי ללמד אותנו משהו על חוזק המערכת הזוגית וההיתכנות של בגידה. באופן מעניין, גם אנשים מאוהבים בוגדים, והם מסבירים זאת בכך שמושא אהבתם לא מחזיר אהבה.


2. מונוגמניה היא עניין מסובך

קיימים אנשים (גברים ונשים כאחד) שלא מעוניינים, יכולים או רוצים להסתפק בפרטנר מיני אחד. הדבר קשור לאחזקת רמות מסוימות של תשוקה ולא ל״ביצועים״ של הפרטנר הנוכחי. פעמים רבות, עקב חוסר תקשורת בזוגיות, בני זוג לא מדברים על הרצונות או הפנטזיות המיניות שלהם, ולכן מניחים שבן או בת הזוג יסרבו או שהדבר יצור מריבה. מסיבה זו, הם בוחרים ללכת בדרך אחרת.


3. מחויבות היא עניין מסובך

כמעט חצי מהנשאלים (41%) ציינו את חוסר תחושת המחויבות שלהם לבן או בת הזוג הנוכחית. מחויבות היא מרכיב חשוב במערכת זוגית ארוכה ויצירתה מצריכה שיתוף פעולה מצד שני בני הזוג. כאשר צד אחד אינו מרגיש מחויבות למערכת הזוגית ולצד השני, אזי שהמערכת תהיה פחות יציבה.


4. אופס?

זו סצינה מהסרט האמריקאי הכי נדוש כנראה, אבל מרבית הנשאלים מאשימים את הבגידה שלהם ביותר מידי אלכוהול, סמים או שילוב של שניהם. כן, יותר ממחצית מהנשאלים (52%) סיפרו כי הם בגדו במקרה וזוהי טעות חד פעמית. סמים ואלכוהול הם לא סיבה לבגוד, הם אכן משבשים את שיקול הדעת שלנו, אבל הם לא מכניסים לנו רעיונות לראש שלא כבר היו שם.


5. אגו זה עניין מסובך

57% מהנשאלים סיפרו שהבגידה העלתם להם את תחושת הבטחון וניפחה להם את האגו. עוד הם סיפרו שהייתה לזה השפעה לטווח קצר. כשאנחנו מדברים על אגו אנחנו למעשה מדברים על כמות הבטחון שאנחנו מרגישים בעולם, איך אנחנו מסתובבים לצד אנשים קרובים וזרים לנו, ואיך אנחנו מתמודדים בסיטוציות חברתיות. במילים אחרות, יתכן והעובדה שאדם זר מוצא אותנו יפים, נחשקים וסקסיים יתרום לתחושת הבטחון שלנו.


6. כעס זה עניין מסובך

43% מהאנשים בשאלון בגדו מתוך תחושת כעס או רצון לנקום. יתכן ובן או בת הזוג בגדו לפני, ויתכן שהייתה מריבה שבעקבותיה קרה המקרה. בכל אופן, בגידה מתוך כעס היא צורת תקשורת תקיפה מאוד, שמייצרת, פעמים רבות, מדרון תלול שמוביל לסיום הקשר.


7. יצר מיני זה עניין מסובך

כאשר עושים הפרדה בין המגדרים, ניתן לראות שגברים בוגדים יותר בעקבות יצר מיני גבוה (או חרמנות), ונשים בוגדות יותר בעקבות הזנחה רגשית. אין בזה לומר שלא קורה גם ההפך.


בשורה התחתונה, מרבית הסיבות לבגידה מתרחשות תחת עננה של חוסר תקשורת בין בני הזוג ושחיקה במערכת היחסים הזוגית. הבגידה עצמה, היא לרוב, משבר אמון נוראי, תחושה של אגרוף בבטן. על אף זאת, ישנן דרכים להחזיר את האמון, בהנחה ששני בני הזוג מעוניינים בכך.


אם חוויתם בגידה, או בגדתם בבן או בת הזוג, ואתם מעוניינים להתחייב לתהליך לתקן את הנזק, אשמח לסייע לכם.


אני מזמין אתכם ואתכן לעקוב אחרי תכנים נוספים בפייסבוק וליצור קשר לכל שאלה בתחתית הדף.

bottom of page